Tuesday, August 17, 2010

Perang Bendera!!!!! Perang Patriotisme!!!!

Dalam kita menyambut puasa, bulan ni jugak bulan kemerdekaan.... Jadik aku yg mmg kena humban jd cikgu sivik juge pon kena la heret terlibat sekali dlm merancang aktiviti panitia sepanjang bulan ni.... Bertambah lagik keje! Yeay!!! Alhamdulillah...hehe

Semalam dgn semangatnye la aku nk buka bendera yg setiap kelas dpt... Semangatla nk hias2 neh, dgn gumbiranya tnya ketua kelas aku, mana bendera teacher tak sabaq nak tempek neh...!! semangat! semangat! .........Tetibe semua pon tgk aku, mata melilau menembusi belakang aku, kanan, kiri semua abesla... Tetiba aku pon terus la menaikkan antena radio aku.... "Ape?????!!! Hilang???!!!!!!" arghhhhhhh geramnye... Hilang gak sabou aku neh.. 

Sepanjang thn ni rasanye kelas aku ni tak sah kalau takda harta benda yg hilang... Segala penyapu, penyodok sampah, pemadam papan hitam abes da kena curik.. Bendera pon depa nak kebas.. Bab budak2 kelas aku ilang duit toksah ckpla.. aiyayayaya Aku kekadang mcm nak tersyak budak kelas aku tapi probnya tiap2 petang ade kelas kafa, tasmik, & bebudak darjah 3 & 5 pon selalu dok pecah masuk kelas aku.. Jadi aku pon tak tawu nak syak sapa... Bgtawu pentadbiran diorg pon takleh wat pape... Patutkah aku pasang perangkap????

Kejadian bendera kena curik kelmarin, ketua kelas aku kena bertanggungjawab gak, aku soh boh dlm almari, dia tinggal merata, da emas depan mata sape yg taknak... EEEEEEEEEE!! Aku dpt ko budak kecik kaki mencuri, aku suh cat kelas aku yg da mmg uzur tuh! huh! 

Aku pon buat drama merajuk dgn bebudak aku kelmarin, aku tak mau msk pertandingan hias kelas, kelas kita jgn msk pertandingan pape pon... uhuk3 ala..ala drama hindustan.. Lepas tu, seblum blek bebudak aku dtg jupe aku, diorg ckp "Teacher, teacher nnt kami ganti blek bendera. Dia nk beli, dia tu nak beli.. Semua 10 bendera teacher!" Aku pon dgn gumbiranya mendengar trus terubat luka di ati... hehehe Tp last2 guna duit kelas la, bertuah la depa nk beli... Arini aku pon tnggu la 10 bendera tu tp hampeh, adela sorang budak sedekah 1 beso, n sorg lg 1 kecik... Haih, kanak2 bulan posa ni kamu duga aku sungguh..huhu Last2 td aku wat bendera sendre..huhu Nnt kelas aku da cantek2 aku amek gambo post cni eh...hohohoho

No comments: