Wednesday, November 3, 2010

Reminiscene: M for many, money, much -- MAYBE a little less~~

2, 3 ari tak hupdate neh.. aiyok!
hehehe
tiap2 ari buka blog..
tp last2 blog tgk aku..hahahaha
Da 2 ari ujan berenti tp cuaca mendung ja--
sejuk--mata pun bg kerjasama yg baik..kih kih kih :p

Dis week, aku cikgu bertugas--
Dan mnggu ni aku smpai sek lewat 15 min--7:15 am
liat giler nk bgn sejuk2 neh..:p
Kebetulan aku guru bertugas minggu ni--
tergopoh gapah gi kantin nk jaga RTM RMT (Rancangan Makanan Tambahan) kemarin
Tgk2 dr jauh, eh, takde pon breakfast--
Sorang budak darjah 6 da laung dr jauh--
Erfan: Teacher! RMT takda arini..
T: eh, nape lak takde?
Erfan: tak tawu--

Bila ilang panik br tnmpak muka guru besor & kak siti nurhaliza (sorg gi cikgu btugas dok sembang berdua: muka seyes giler tahap mcm aku wat salah tuh..huhu depan kaunter mkanan)
Aku da start panik nerbes, suma la..huhu
Rupanya, pengusaha kantin terperangkap dlm banjir, kantin tak bukak--
Ade sorg je makcik kantin tersesat dtg--

Guru besar da panik, berpeluh-peluh bagai pikir mcmna nk bg bebudak makan--
Aku sinting baju tgn sedia ja nk memasak-- nk lari dr masuk kelas r tu..hehehe
Tetiba dtg lak PK 1 aku & kak bayah (ketua guru disiplin)
Da bawak kuar ayam bagai-- tetiba diorg (PK 1 & kak bayah) amek keputusan beli nasi lemak kat luar--

PK HEM? RMT bwh dia kot--
Malas nk ulas----
:P

Tapi still kena masak, mana cukup nasi lemak bape puluh je--
Bebudak adela dlm 300 +-
Aku kena masuk kelas gak--huhu
Kak pra sekolah masak nasi--
Makcik2 cleaner n makcik kantin, wat kuah sambal--
yg len suma da ready--
Pas kelas, aku jd tukang serve--
tukang basuh pinggan--

Time ni r terkenang time kat maktab dulu--
Especially bulan posa--
Tiap2 ari masak utk jamuan buka posa kat surau--
Pehtu basuh pinggan mangkuk smpai nk patah pinggang--hehhe
Nk tergenang gak air mata daku..
huhu 

Huh!!! Aku geram kat PK HEM aku!! buleyh dak? ufhhh ufhhhh
Emo blek----T < T

2 comments:

ARC™ said...

jage2 nanti pkhem bace haha

L.O.V.E hUnTeR said...

arc: erk, dia erm, erk, ufhhhh.. konpem dia tak bace! ahaks~~:p