Sunday, November 7, 2010

Reminiscene: Manga: Khas buat Ciao Annin Sama..^__^

Tq adik Ciao! krn mengembalikan nostalgia sy di zmn remaja..
Aku takyah godek2 brg2 lama rupenye.. Aku letak atas kotak depan mata ja..hehe

Utk tatapan Adik Ciao..
Terima kasih krn mengingatkn, sy seorang pencinta seni melukis esp watak komik V(^__^)~~
Sori eh, malas lak nk scan, snap2 je pakai camera burok je--hehehe
Karya2 ini dihasilkan thn 2000 & 2001
Aku masih ingat aku simpan duit belanja utk beli pelbagai saiz mata pensel, yg tebal & nipis utk melukis ni..=)
Waktu tu aku giler baca komik Dragon Quest
Watak utama Dai, tapi aku minat watak pembantu Pop, yg budus2 comel tp bila seyes!** ahhh, cair ati gue..huhuhu


Year: 2000 Watak: Pop cyg **
Date: 13/07/2000 (Friday) Watak: Pop
Year: 2000 Watak: Pop
Date: 12/01/2001 Watak: Dai
Date: 28/08/2001  Watak dr: Samurai x

Fakta:
1. Semua ni aku lukis free hand dgn merujuk komik yg kecik picnye..huhuhu
2. Dulu, kwn2 sekelas sanggup bayar suh aku lukih tp aku tak berminat sbb aku melukih bila aku ada mood je..*__*
3. Watak yg terakhir dr Samurai x, aku lukih time kelas Pendidikan Seni, time tu nk dekat SPM da, aku buhsan cikgu asyik ajar teori je, so aku pon melukih sambil kununnya angguk tanda paham cikgu ckp..hehehehe


Photobucket

26 comments:

cactus said...

subahanallah, cantik berseni.. :)

Ummi Nisrina Adni said...

cactus: tq..huhu ni da 10 & 9 thn lalu.. Ntah masih boleh menghasilkn yg mcmni lg..huhu

Ciao Annin said...

Teacher!!! Superb hokey!!!!

Oh Saito Hajime! Suka watak tu dalam Samurai X! Thanks a lot for sharing these awesome artworks!!!

Kejap! Kalau teacher L.O.V.E. HuNtErSSS lukis gambar Saito Hajime masa nak SPM tahun 2001, homaigod!!!!

Kalau begitu saya tidak layak dipanggil adik hahahaha!!!!

Ummi Nisrina Adni said...

ciao: hahahaha kita sebaya ka? hehehe sy ingatkn ciao muda remaja lg.. takpela, penghormatan neh..hahaha*kaver malu...cesss hahaha

Thanks!!:)

Ummi Nisrina Adni said...

yes! SAITO HAJIME! sy da lupa nama dia, da lama sgt..huhuu

Ciao Annin said...

@L.O.V.E. hUnTeR:

Kalau teacher amik SPM 2001, nampaknya... Ish ish... Nampaknya, saya tua setahun dari teacher! Kahkahkah!!!!

Xpelah, kira halal lah ye? :D Campur tolak darab bahagi kira sebaya haha! Sekarang nih ramai blogger muda belia kan? ;)

Ummi Nisrina Adni said...

sgt ramai, bdk2 sekolah pon ramai.. kita ni tak muda belia da lg 2,3 thn da jd warga 30-an..hahaha

Lg meningkat umo, lg meningkat peribadi & keimanan..insyaAllah.. tak gitu?hehehe

Ciao Annin said...

Hari ni baru saya tau yang majoriti bloggers dari kalangan students haha!

Harap boleh jadi pelapis unggul! Cewah~ Yup, itulah yang diharapkan. InsyaAllah, amin.

Walopun umur meningkat, minat masih sama hehe!

Putera said...

hype kaka ! wahhh.. bakat terbenam 2 kak .. hehe.. komen blog kaka jap sebelum g sekolah..semalam g pontian..penat nye ! :(

AJIE said...

jeles tgk org pndai lukis.hehe..*tgnku tgn kayu.tak reti

Unknown said...

cantiknya...

Unknown said...

saya pandai lukis org lidi

Ummi Nisrina Adni said...

@ciao sama: insyaAllah.. Yup! minat yg sama, harapnye ada masa lg nk melukih..huhuhu

Ummi Nisrina Adni said...

@mamat: hahahaha sempat lg online tuh.. pttla mamat senyap je kemarin..tq dik!

Ummi Nisrina Adni said...

@ajie: huhu.. jgnle jeles.. kita sama2 belajou, setiap org ada kelebihan masing2..venture it! hehe :)

Ummi Nisrina Adni said...

Edy: wah, da pulang dr china! mana adiah sy?hahahahaha tq!

Ummi Nisrina Adni said...

ultra aka Mr hubby: uuuuuuu, pandainye Mr Hubby lukih org lidi, kagum sy..hehehe :D

mimmie said...

cantiknye.....nampak hidup..sy cuma pandai pegang pensel je....hikhik

Asfan Ash said...

waa hebat mlukis....dlu minat gak bace MISTERI NAGA hahaha. Myvern!

Putera said...

kaka! tlg mamat plz !!! cm ne nk wat sign nie ?? huhu.. x jmpe kod pun data:post.body 2 :(.. cm ne kaka wat ??

Ummi Nisrina Adni said...

mimmie: pegang pensel pun 1 kelebihan tawu..hehe

Ummi Nisrina Adni said...

ARC: tq! Marilah sama2 kita membaca manga..hehe :D

Ummi Nisrina Adni said...

mamat: hehe.. amamt da wat pon, tak sempat kak tolong..huhu sory.. bz sgt

Alan said...

ade bakat sebab dpt copy 100% feel dia

~fisha~ said...

cantik!! suke sesangat!

~fisha~ said...

cantik!! suke sesangat!