Saturday, November 6, 2010

Reminiscene: Aku vs PK HEM

Zmn kanak-kanak aku ade best ade tak..

Masa aku darjah 1-4 aku skool kat perock! :P
Tp citer ni masa darjah 3..
Mmg aku hingusan lg & tak mengerti dunia org dewasa neh..
Setiap kali solat Jumaat, aku sbg anak yg baik mmg taat le ckp abah aku--
Dia kata, dia antar aku pegi sek pas solat jumaat--
Aku nk kata apa bai? Aku angguk pun dak, geleng pun tak--
Bukannya aku reti bawak keta pun..

Kebetulan sek aku br dpt PK HEM baru, pompuan..
Dalam diam ghupenye dia dok usha aku selalu dtg skool lewat ari Jumaat--
Tetiba 1 ari dia pnggei aku--
Dia investigate tahap tanya budak sek men--
Aku jwb ikhlas, renyih mcm kerang busuk--
Kena warning--
Balik, aku pun bgtawu ape PK HEM aku suh bgtawu--
Abah aku ngomel sst yg aku tak phm--

Jumaat berikutnya jd lagi--
Dan jd lg smpai aku pon jd tak suke pegi sek sbb asyik kena ambush dgn PK HEM nie--
Yg aku heran, dia buleh je tahan abah aku tnya stiap kali dia tpacak tnggu aku setiap Jumaat--
Tapi tak pernah pun dia nk jupa face to face dgn abah aku--
Tertekan aku tp disbbkan hingusan aku yg meleleh, aku mmg diam je tiap kali dia ambush--
Akibatnya aku selalu ponteng sek ari Jumaat--huhu

Perhimpunan sekolah 1 pagi:
PK HEM: Dengan ini pihak pentadbir telah bermesyuarat & telah putuskan bahawa kelas pada hari Jumaat bermula pada pukul 1pm.. Ini sebab seorang kawan kamu selalu lewat & ponteng kelas ari Jumaat--

Jadi, semenjak aku glemer, aku selalu awal pd ari Jumaat, abah aku antar sebelum dia solat Jumaat--

Moral of d story: Zmn dulu diorg tak belajo psikologi kanak-kanak lg kot...
LOL

2 comments:

Muhamad Nor aka Mamat aka putra said...

hehe.. zaman sekolah la pengalaman yg plg bez kan kaka ;).. and 2nd experience yg bez is saat pertama bergelar isteri or suami.. tol x ?? ;)

L.O.V.E hUnTeR said...

betol3.. aik? amboi, mamat da ade pengalaman ek?hahahahahaa