Friday, December 3, 2010

Mood: Hepi, Perut kenyang..:)

Nasi Kerabu..
Sape tak kenal tu aku tak tawu nk panggei rakyat Malaysia ke x..huhuhu
Aku mmg gemar makan ns kerabu..
Kebetulannye kak ipar aku org Kelate..
Best gak skali skala dia blek, wat ns kerabu..
Aku assist je ape yg patut..
Tp sgtla renyah*complicated nk wat..
Ambik masa lbey kurang 4 jam gak..
Tunggang terbalik abeh dapo..huhu

Tapi style aku masak, aku ske ubahsuai sesedap rasa..
Td aku modify kelapa parut ns kerabu tu..
Perah limau kasturi, perhhh! Naik bau, rs pun umphhhhhh!
Mama aku puji sedap, kira mmg sedapla..hehehe

Tetiba tringat lak, ustaz kwn sekerja..
Dia pernah komplen cara bini dia masak kat aku..
Dia kata bini dia masak kurang sedap..huhuhu
Kalu akula, mmg hancur luluh ati dengar laki ckp mcmtu..huhu
Tp, mmg betul pun ustaz tu ckp, kebanyakn org pompuan memasak terlalu ikut resepi smpai tak kreatif nk ubahsuai..
Ni gegara dia tnya aku masak mcmna..
Aku pun bgtawu aku suke modify resepi, sesedap rasa mulut aku..
Terkejut aku dia reply smbil menjerit excited, ha! mcmtu la br sedap! @_@
pehtu dia mula bandingkan nape ramai chef laki, pompuan sikit..
Aku tak nafikan, tetapi kekadang masak ni perlu pengalaman n bakat gak..

 1 ler masalah bila pakai campak je..
bila org tanya resepi aku takleh nk bg secara tepat..
Sebab kes modify smpai puas ati..
Ape aku campak pun aku xingat kekadang..hehehe
janji mulut n peyot layannnnnnn...
hihihihihi

Klik sayer utk Join Lucky Draw!!!
Lucky Draw update: 15 peserta perempuan, seorang peserta lelaki (mamat, nmpak gaya kalu takde saingan mamat sorang ler kaut rm60..hehehehe)

Photobucket

No comments: