Friday, September 24, 2010

Jagung Udang----

Ujan turun lagi...

Setiap petang lebat..

Pagi td aku bangun, pening-pening sbb semalam tido lewat 3pg lbey.. 
Walaupun masih ada data yg silap tp at least aku syukur buleh gak masuk..huhuhu
Bdn pun rs mcm mengelembung ja berangin jdnye..huhu
Terus abah suh gi pasar, bz katanya..
Jln terhuyung hayang aku gi dapo ajak mama gi tesco, senang sket semua brg basah kering semua ada..
tesco~~Time mama aku bz berjalan merata mencari barang..
Aku berenti kat port daun kucai..
Peyot minta sesuatu..
Aku sambar terus!
Aku campur ja tepung gandum, ikan bilis tumbuk, jagung, udang, cabai giling (cili boh buleh, cili kering buleh), serbuk kunyit, daun kucai & garam..

Aku suke garing-garing

Siap! Ingat nk mentekedarah terus, tp membe abah aku langkah kanan betol.. Time aku siap goreng, beliau sampai.. Hidang kat membe abah la...huhu
Hujan-hujan waktu petang memang best mkn panas2 cecah sos, disertai dgn teh o panas....uuuuuu


No comments: