Monday, September 27, 2010

Cita-cita: Pencuri----aihhh

Wuarghhhhhhhhh..
Arini sgt letih....
Jejak ja kaki kat sekolah budak-budak kelas aku da kerumun mengadu..
Ramai hilang duit & alatan tulis petang kelmarin..
Diorang ada kelas tasmik lepas sekolah & beg ditinggalkan dalam kelas..
Penghuninya solat di surau..
Untuk makluman, kelas jagaan aku di tingkat 3..

Nasib baik ada saksi budak kelas sebelah yg br berkira nak pulang..
Dia sergah 2 orang murid darjah 5 di dalam kelas aku..
Sorang, pencuri A lari mcm lipas kudung, saksi tak sempat tgk, sorang lagi plak terpandang muka saksi lgpun pencuri B ni budak paling kecik dlm sekolah ni..huhu
Aku pun maklum ketua guru disiplin..
Kami soal siasat tanpa melibatkan sentuhan na
Patuh pada pekeliling yg baru neh...huhu
Ikut ati yg geram neh...grrrrrr

Pencuri B ni kena soal siasat sbb kami nk tawu siapa pencuri A tuh..
Tapi punyala semangat setiakawan..
Takmau bagitawu gak nama pencuri A ni..
Sejam lebey gakla kami tnya berulang-ulang..
Last2, aku teringat arini ada jamuan raya & budak2 akan dpt duit raya..
Aku pun ckp, "Kalau hg tak mau bgtawu, hg duduk dlm bilik ni jgn beraya dgn kwn2.. Satgi depa semua dpt duit raya, hg sorang tak dapat.. Nak duit raya tak?"
Perghhhhhh.. Dengar duit raya ja, terus bgtawu nama...hue hue hue
Nama pun pencuri...(--___--")

Tapi budak2 kelas aku pun kena gakla marah(sket je..huhu) sbb dr awal tahun aku da pesan berulang-ulang, jgn simpan duit dlm beg..
Tapi tak mau ikut kata..
Aku rasa bila ramai2 kena mcmni barula diorang nmpak pentingnya nasihat aku..
Bebudak, gitula...

3 comments:

Dee said...

budak-budak duit laju jer

L.O.V.E hUnTeR said...

sbb da jd budaya dlm masyarakat kita~~

Bazilah said...

kecik-kecik dah pandai mencuri.tsks