Friday, October 2, 2009

Storytelling...berkat 6 thn xdisiakan...

Mengimbau kembali, minggu ni hectic jugak aku kt sekolah... Tup2x, mgggu ni jela ada utk practise sbl Hari Anugerah Cemerlang next week.. Aku lak diinform last minute sbl cuti raya tolong in charge budak aku utk persembahan storytelling... Aleh2x, ari Ahad bebaru ni, Kak As bisik kat aku suh prepare.. Barula otak aku ni teralert teringat pesan Kak Faizah... Kelam kabut aku pi cari S, anak murid aku yg memang pernah menang storytelling peringkat negeri sebelum ni..


Si S pon boleyhla terlupa aku pesan suh prepare text storytelling yg dia hapal sbl ni, jadi amek masa 2 ari gak dalam ari Rabu baru dia bagi aku...Alhamdulillah, tak sia2x aku belajaq 6 thn.. Seyes, aku rasa sbb da biesa dgn persediaan props storytelling, ari Rabu tu jugak antara ruang masa free aku boleh siapkan dgn bantuan anak2 murid aku.. Aku mmg totally korek suma kemudahan yg ada kat opis n hampesnya opis aku, boleh dikatakan barang suma da xpakai bertahun2x n sket lak tu, betoi ckp ustaz, mmg pentadbiran kedekut.. Aku lak jenis xpedulik, da mmg utk sekolah jadi org opis xleyh kata pa... Cikgu2 len pelik aku senang dpt..kui3x Dgn apa yg ada, aku pon watla berdasarkn pengalaman lalu..(yg peliknya, cikgu2 sek dok puji cantek mcm xbiasa tgk, sedangkn aku wat mmg tahap cepat nk mampusss, xperfectla katakan..hurmm)

Time tu gak, Kak Fatimah minta tukar masa dgn aku sbb nk pi antaq anak dia blek asrama, walopon aku akan clash 2 kelas, atas belas ihsan aku tukar time dgn dia. Aku jadik kelam kabut gakla, dlm 1 masa aku kena jaga 2 kelas, darjah 5 dan darjah 3.. Tp alhamdulillah, murid2 aku beri kerjasama yg sgt baik.. Paling aku terharu, time budak 5B dok warna props yg aku lukih, pengawas kelas diorg tolong jaga adik2 darjah 3H... Sejuk ati tgk, kakak2x n abang2x tolong ajaq adik2 diorg ni matematik... Tanpa aku suruh pon... Sapa kata pelajar kampung xreti konsep 'learning how to learn'?


Alhamdulillah juga, kelmarin kali kedua aku sempat latih team storytelling berlakon, n dlm sekelip mata diorg mampu melakukannya... Walaupun tidak sehebat mana tapi potensi diorg sebenarnya jauh lebey hebat jika diberi lebih masa.. Aku pon xpaham nape sek aku x arah aku time aku awai2x masuk aritu? Semuanya di inform last minute.. Pengurusan tunggang langgang, obviously.. Next week aku da cuti konvo, tinggai sekali lagi practise final n terakhir n dlm 3 kali praktis aku boley ckp my students have give in their best!
 


Nanti aku akan update gambo2 props yg da siap tuh.. Batt kamera abes lak...

ALL  D  BEST MY BELOVED PUPILS!!!!!