Wednesday, October 7, 2009

Hari Anugerah Cemerlang SKHAB


My darlings...=)

Today is my first time involved dengan Anugerah Cemerlang ceremony at my new school. Previously, aku pernah bgtaw aku terlibat dalam persembahan storytelling.. Alhamdulillah, berjalan dgn lancar cuma ade part last2x , Wazir n King terlupa sket..huhu Sampai je sekolah pg td, bdk2 ni da cr aku utk aku siapkan diorg.. Memula aku pasang dulu costume2 diraja n pastue mekap muka sorang2.. Nseb bek dlm kelam kabut, Kak Hamisah tolong sapukan bedak n boh eyeliner kt bebudak ni.. Thanx kak!


Aku seronok gak boh mekap kat diorg (Estee Lauder tue..hahahah) sbb seriously diorg xpernah dimekap.. Bila sorg kena mekap, yg len kerumun tgk... Paling nk tgelak time part aku boh misai, gelak sakan bebudak aku ni..hehehe Tp bebudak biesala seronok kena mekap, time nk cuci misai, blusher maintain xilang..hehe


Then, aku biar diorg lepak kat bilik guru bagi diorg xberpeluh sgt sbb kang mekap cair lak..huhu Aku lak bidang terjun jadik photographer tolong ustaz.. Digital kamera jugak 1 benda yg bukan ja bebudak, cikgu2 jugak xfamiliar.. Ade cikgu siap tnya, kodak ade lagi x, nk minta tlg amek gambo.. Dat's whyla, aku decide wat lakonan sket utk storytelling, kalo x diorg xpaham pape.. Aku ingat lagi time bebudak aku tnggu turn, mmg bdk2 len n parents tkejut tgk diorg, ade yg gelak tgk misai bebudak aku ni..hahahaha mmg diorg jakun(seswai ke pkataan ni) ka lbey seswai teruja?


The shocking part was when ustaz bisik kat aku sbl nek pentas, bgtaw ape yg aku wat benda baru.. Sekolah ni xpernah wat.. Aku rasa tkejut gak tp dlm masa yg sama bersyukur dgn ilmu yg aku ada.. Ada gak manfaatnya..


Bila persembahan bermula, aku lupa yg S tnggu signal aku br start.. Nseb bek aku terpandang dia, n trus angguk pala br dia start..hehe Aku kagum tgk bebudak aku especially S.. S mmg berbakat besar.. Aku sndre rasa aku xleyh hapal crita mcm dia.. Stiap kali berlatih dgn dia, aku rasa kagum sgt.. Semoga cerah masa depan..


Persembahan bjalan dgn baik skali, n ketua panitia puji kata nmpak cantek props n costume bebudak.. Alhamdulillah, syukur...


Sebelum blek tadik, Kak As da booking aku utk wat costume n props bg pertandingan teater dlm bln 11 ni.. Another chance to do wat I love most, artwork!





No comments: