Tuesday, May 12, 2009

Pemikiran aku berbeza...hurm

Assalamualaikum....
Sudey lama jugak aku xhupdate blog ni..huhuhu bz dgn studi tpaksa lupakan sebentar suma ini.. Alhamdulillah 5 Mei yg lalu aku telah bjaya tamatkan pengajian aku yg selama 6 thn itu.. Mcm xpercaya jugak, belajou mngalahkan doktor..hehe

Hurm.. apo yg aku dpt utk 6 thn neh ssh nk diceritakan... bnyak maniskah dr kepahitan? di akhir-akhir pengajian ni aku rs bnyak pahit dr manis... Dari mula, I wasn't belong there.. I just did not belong in the group.. Terlampau sedikit yg benar2 mengenali dre ini.. I did not ask for them to understand me, just stay out of my way if u don't know me..easy rite? Probnya, budak2 tesl neh ske jaga tepi kain org n childish siot... bad attitude as a teacher to be... hampes, kena tgk muka diorg lg bln 6 neh.. f*%#...! Aku paling kecewa dgn budak2 yg kononnya dpt pendidikan dr sekolah agama, xmenunjukkan langsung mereka ini dipenuhi ilmu agama, ngaji ja pandai tp penghayatan xda, zero.. Bila tegur, xle terima org tegur sbb da memang diorg ni produk begini smpai mati xleh terima.. Orang yg menegur lebey baik dr mengumpat belakang dok? budus..

However, aku senang lg bkawan dgn non-muslim di sana yg xpenah judge people but accept people the way they are.. Mudah-mudahan org Islam skang matangla sket.. kalo diorg ni peluk Islam musti hebat la produk agama kita.. Tak lahir ar sampah2 yg memenuhi Institut Pendidikan Guru Kampus Pulau Pinang.. Pedih tapi inila realiti guru-guru yang bakal mendidik anak-anak anda.. 6 tahun di bawah persekitaran n dikelilingi org yg sama, minda mereka terlampau kebudak-budakan xberkembang.. Not only me, teachers and lecturers also agree with this matter.. Praktikum merupakan satu pertemuan bersejarah dgn senior yang sependapat dgn aku, Maha Suci Allah dipertemukan org yg sama perangai n pengalaman dgn aku.. Aku dipertemukan dgn dia setelah br kira-kira 5 bulan dia memeluk agama Islam..alhamdulillah walaupun hanya melalui perkahwinan.. Walaupun dia masih mengamalkan pegangannya sebelum ini, doaku Allah tunjukkan jalan kepadanya. Hebatnya Islam mempunyai hamba yg baik budi pekerti sepertinya.. Dia seperti kakak kepadaku.. Banyak budinya padaku..

Busan ckp pasai neh, aku skang dok pikir pasai posting.. seronok nk masuk dunia pekerjaan tapi suspen gak dpt posting mana...huhuu

ermmmm.. nnt sambung len..hehe

2 comments:

Anonymous said...

Durra, I would agree with you about the "SAMPAH-SAMPAH" yang memenuhi institusi pendidikan skang tak kisah la tinggi ke rendah ke..

sigh**

-Jun

Ummi Nisrina Adni said...

I didn't exactly meant for all, but those kind of sampah is gaining its population.. sigh**