Saturday, April 17, 2010

Siapakah aku?

"Hg dipungut pa wei...," berteraburan gelak tawa kami cuba memikirkan logik di sebalik semua yg terjadi..
Aku dgn masalah aku.. Y dgn masalah dia.. Agak lama xberkumpul begini, aku terasa muda kembali... Bermula thn ni, nafas aku selalu semput meredah semua dugaan yg ditimpakan atas kelalaian aku sendiri, kebiadapan aku n kealpaan aku terhadap Nya..


Tetapi pedih itu tetap terasa, dituduh sebegitu rupa, dimarah, dihamun selama idupku.. Org kata aku kuat orgnya tetapi pedih di ati siapa yg tawu... Air mataku tidak berhenti mengalir selama idupku.. Cuba ku tahan tp begitula normanya, keluar utk menenangkan aku, menjadi peneman ati yg makin rapuh.. Aku bisa ilang arah n punca n merasakan aku merupakan makhluk yg paling teruk akhlak.. Sentiasa dilabel dengan perkataan yang berunsur negatif sepanjang idupku, kini kian terasa.. apa bodoh kah aku, tidak tegakkan pendirianku? Apa relakah aku diherdik seumur idupku walopon aku sudah cuba beri yg terbaik... Apa lagi kelemahan diriku? "Aku sudah berubah, membelakangkan kamu?" Statement di mana kami terkedu, tidak dpt mengaitkan dgn situasiku sekarang...


Wahai kamu, pernahkan kamu menyelami perasaanku selama ini? Pernahkah kamu memberi peluang padaku untuk berkata-kata? Tidak pernah! Kamu hanya tahu menghukum, yang kamu sendiri menyebut "judgement" terhadap aku? Itulah kamu,... dan itula sebabnya aku menjadi biadap, kurang ajar seperti yang selalu dilabel kamu.. Aku kini kecewa di mana kamu tiada nilai untuk dihormati dimataku.. Jika itu yang kamu mahu, aku akan berubah seperti yang kamu tuduhku, dan jgn sesiapa mngatakan apa-apa lagi.. Aku mahu impian kamu jd kenyataan, supaya tuduhanmu tidak menjadi fitnah besar terhadapku...


Siapakah aku sekarang, adalah cerminan kepada diri kamu, yang kamu xpernah mengaku.. Jika kamu terlalu sempurna, kenapakah idup kamu tidak pernah senang dr dulu, yg sentiasa menjadi keluhan mulut kamu.. 


Ya Allah, kau hukumlah aku.. Kau hukumlah aku.. tetapi Kau bagila kesempatan padaku mati dalam Islam..

2 comments:

azimask said...

awat nyer dear.. sedey je bunyikknyer.. take care taw.. muahh muahhhhh .. u know... u have cousin yg leh pinjamkan bahu lau nak nangess.. janji tak kuarkan hingus hijau leleh leleh... hahahahahahah muahh muahhhhh .. bila balik sini.. mau g umah makan makan.. kamu masak.. or yusri masak.. nyumm nyummm asam pedas best n jnagan lupa ayam goreng dada utk hubby ku... heheheheeheh waaahhh demand...

Ummi Nisrina Adni said...

thanx kak mimie.. hurm, dura kagum kak mie tabah orgnye.. Kalola dura mcmtu... Bnyak dugaan rupanya pas kawen n dok dgn famili.. hmmmm InsyaAllah cuti bln 6 ni dura blek bangi.. Boleh aja! hehe asam pedas dura xkick tp boleyla telan..hehe